شركت فولاد آلياژي ايران؛ منتخب اولين جشنواره  قيمت تمام شده

دراولين جشنواره "قيمت تمام شده" كه 23 شهريور ماه جاري و با حضور دكتر غضنفري وزير صنعت ، معدن و تجارت، فاطمي امين، معاون وزير در برنامه ريزي، دكترفتح اله، رئيس مؤسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني، دكترنهاونديان، رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران و جمعي از مديران صنايع و موسسات مشاوره اي و آموزشي در سالن همايش هاي صدا و سيما برگزار شد، شركت فولاد آلياژي ايران به عنوان شركت منتخب در كاهش قيمت تمام شده در گروه فلزات و صنايع وابسته معرفي و تنديس و لوح تقدير خود را از دست آقاي دكتر غضنفري دريافت نمودند.

در ابتدا دكترفتح اله، رئيس مؤسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني، اهداف جشنواره را تشريح و سپس برخي از تجربه هاي موفق در كاهش قيمت تمام شده را ارائه نمود.

فاطمي امين، معاون وزير در برنامه ريزي و مسوول طرح سام نيز طي سخناني به بهره وري و ارزش هاي آن اشاره و

بهره وري را به انرژي خورشيدي تشبيه كرد كه پايان ناپذير است و خاتمه ندارد. وي همچنين به اين امر مهم اشاره داشت كه حدود 20 سال پيش بيش از 65% از رشد اقتصادي ژاپن از محل بهره وري بوده است. وي در خاتمه، توضيحاتي راجع به پروژه سام و امكانات در نظر گرفته شده براي بنگاه هاي اقتصادي بيان نمود.

در بخش ديگري از جشنواره، دكتر نهاونديان، لازمه رقابت پذيري را آزاد شدن قيمت ها و تعيين آن بر اساس قانون عرضه و تقاضا دانست، كه نتيجه مستقيم افزايش بهره وري و درنتيجه كاهش قيمت تمام شده خواهد بود.

سپس دكتر غضنفري، وزير صنعت ، معدن و تجارت كه ايده برگزاري جشنواره توسط ايشان مطرح شده بود، ضمن تقدير از تجربه هاي ارائه شده به اين نكته اشاره كرد كه تاكنون ما براي اينگونه حركت ها بايد به نمونه هايي از ژاپن يا كره رجوع مي كرديم ، ولي هم اكنون تجربه هاي مفيدي جهت ارائه دراختيار داريم. ايشان با اشاره به حاضرين در جشنواره، آنها را مروجين نهضت قيمت تمام شده و اين حركت را يك تلاش خود كنترلي دانستند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا